Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  Islam på svenska:  www.fatwa.se  www.islamforbarn.se  www.salafi.se  www.muslimah.se  www.darulhadith.com  

The Woman´s Role in Building the successful Household

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Umm Firdaus al-Eritreyaah

Umm Firdaus al-Eritreyaah

Antal inlägg : 610
Registration date : 08-11-22

The Woman´s Role in Building the successful Household Empty
InläggRubrik: The Woman´s Role in Building the successful Household   The Woman´s Role in Building the successful Household Emptyfre nov 28, 2008 5:51 am

Från: K_Nadia (Ursprungligt meddelande) Skickat: 2006-05-16 19:22

Asalaamo alaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuh

Systrar läs det här, det är en khutba av Shaikh Saleem al Hilalee. Den handlar om hur viktig en kvinna är och hennes roll är i att bygga en lyckad och hälsosam förhållande i hennes hem.

Hadith (tagen från denna artikel, står ej vilken hadith el. från vem den är berättad)) Prophet (sallallahu alahi wa sallam) said
''All of you have been given responsibilities and each of you shall be hold to account in how well he upheld his responsibility''.....

....''the muslim woman is responsible for her home and she will be asked and questioned about what she has done in fulfilling her responsibility and duty in the home''.

Må Allah ge oss tawfeeq i att fullgöra vår ansvar ameen ya Rabul álamin.

http://www.spubs.com/sps/downloads/pdf/MRG060002.pdf

umm Yamaan
Till överst på sidan Gå ner

The Woman´s Role in Building the successful Household
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» The Woman's Role in Building a Successful Household
» Trailing the Hem of a Garment for a Woman
» Advise To The Muslim Woman
» Ruling concerning a woman doing da'wah outside her home