Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  Islam på svenska:  www.fatwa.se  www.islamforbarn.se  www.salafi.se  www.muslimah.se  www.darulhadith.com  

 

 Sjutton ateister frågar om Allâhs existens - väldigt vacker!

Gå ner 
FörfattareMeddelande
UmmDaawood al-Jabartiyyah
Admin
UmmDaawood al-Jabartiyyah


Antal inlägg : 147
Ort : al-Madinah an-Nabawiyyah
Registration date : 08-11-20

Sjutton ateister frågar om Allâhs existens - väldigt vacker! Empty
InläggRubrik: Sjutton ateister frågar om Allâhs existens - väldigt vacker!   Sjutton ateister frågar om Allâhs existens - väldigt vacker! Emptysön nov 23, 2008 12:55 am

Från: Umm_Amatillaah (Ursprungligt meddelande) Skickat: 2008-07-05 00:08
Sjutton ateister frågar om Allâhs existens
Författare: Imâm Abû Bakr Ahmad bin al-Husayn al-Bayhaqî (d. 458)

ash-Shâfi´î sade:

“Sjutton ateister kom fram till mig på väg mot Gaza och sade: “Vad är beviset för att det finns en Skapare?” Jag sade till dem: “Kommer ni att tro i fall jag ger er ett tillräckligt bevis?” De sade: “Ja.” Då sade jag: “Blåbärsblad har alla samma smak, färg och doft. Om en silkeslarv äter det, kommer det ut bästa siden ur den. Om ett bi äter det, kommer det ut honung ur det. Om ett får äter det, kommer det ut avföring ur det. Materian är en. Om du anser det vara en orsak, så är det nödvändigt att en och samma sak kommer ut ur dem då materian är en och samma. Olika och skilda saker och ting skall alltså inte komma ut ur den. Den som anser det vara möjligt har lämnat det logiska och gett sig in i det vilseledda. Se hur dessa tillstånd ändras. På så sätt vet jag att det är en Skapare med vilja och styrka som ändrar deras tillstånd.”

ash-Shâfi´î sade:

“De kunde inte säga något. Därefter sade de: ”Du har kommit med det märkligaste.” De trodde och levde som Muslimer.”

Källa: Manâqib-ush-Shâfi´î (2/109)

www.muslimah.se
Till överst på sidan Gå ner
http://www.salafisystrar.se
 
Sjutton ateister frågar om Allâhs existens - väldigt vacker!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Tron på Allāh - Allāhs existens
» salam alaikom
» Överviktig kvinna frågar om fettsugning
» En pakistansk ateist frågar om islaam/salafiyyah
» Att bekräfta Allahs kontroll över liv och död

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: Da'wah-
Hoppa till: