Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  Islam på svenska:  www.fatwa.se  www.islamforbarn.se  www.salafi.se  www.muslimah.se  www.darulhadith.com  

 

 We Understand Tawheed! - words of great depth

Gå ner 
FörfattareMeddelande
'Aaishah

'Aaishah


Antal inlägg : 378
Registration date : 08-11-24

We Understand Tawheed! - words of great depth Empty
InläggRubrik: We Understand Tawheed! - words of great depth   We Understand Tawheed! - words of great depth Emptyons nov 26, 2008 9:21 am

From: MSN NicknameFarihah-فريحه (Original Message) Sent: 4/17/2006 11:05 AM
بسم الله الرحمن الرحيم


As-salaam-u-alaykum,
I was browsing a french salafi site and came across an amazing story which I have translated below. And to think that some say "we can teach tawheed in 10 minutes"!!!
Was-salaam
Abu Hamza Ya'qub ibn Rex Gungadoo

Shaykh Saaleh ahl-Shaykh mentions in his explanation of kashf ash-Shubuhaat, the following story:

Shaykh-ul-Islam Muhammad ibn Abdul-Wahhaab was with his students and after having completed the study of his book 'Kitab at-Tawheed', he wished to start again the study of this book for the 3rd or 4th time.
His students said to him : "O Shaykh, we wish to study another book, a book of fiqh or hadith".
The Shaykh replied: "Why (do you wish to study another book)?".
His students: "We have in fact understood Tawheed, we want to study another science".
The Shaykh: "Wait, I shall give some thought to this".
A few days later, the shaykh came to the lesson with a troubled face. His students asked him the reason for it.
The shaykh explained that he'd come across something which angered him. His students asked what it was.
The Shaykh: "It has been related to me that the inhabitants of a house have sacrificed a rooster (for a Jinn) in front of their door. I have sent someone to confirm this affair".
Some time later, his students asked him about the affair that he had mentioned.
The Shaykh replied: "In fact, the inhabitants of this house did not sacrifice for other than Allaah, but it was someone who fornicated with his mother".
Shocked, his students exclaimed:"We seek refuge with Allaah! He fornicated with his mother? We seek refuge with Allaah! He fornicated with his mother...".

After mentioning this story, Shaykh Saleeh explained that Shaykh-ul-Islam told this story to show them that the statement "We understand Tawheed" is ignorance and is one of the greatest tricks of the Shaytaan.
In fact, they have made greater a great sin [fornicating with one's mother] than shirk which exits from Islam.
Indeed, their hearts were not angered when the shirk that exits from Islam was mentioned.
And this also happens today, when some ignorant people see great sins and are angered by them, but when they hear about Shirk al-Akbar, or see people commiting shirk like sacrificing for other than Allaah, etc. this does not move their hearts.
This proves their ignorance. It proves that they have not understood Tawheed.

www.salafitalk.net
Till överst på sidan Gå ner
'Aaishah

'Aaishah


Antal inlägg : 378
Registration date : 08-11-24

We Understand Tawheed! - words of great depth Empty
InläggRubrik: Unga med Kunskap?   We Understand Tawheed! - words of great depth Emptyons nov 26, 2008 9:22 am

From: MSN NicknameUmm_Amatillaah Sent: 5/18/2007 12:49 PM

Bismillaahi walhamdulillaahi wassalaatu wassalaamu 'alaa rasoolillaahi wa ba'd
Assalaamu 'alaykunna wa rahmatullaahi wa barakaatuhu yaa akhawaati

Jag vill dela med mig av en fin händelse jag hade med mina flickor då vi hade dars för några veckor sedan.

Vi studerar tawheed med jämna mellanrum på olika vis för att det är islaams kärna. Så jag frågade dem om de tyckte att det började bli allt för ofta. Ibland kan det komma in indirekt, som när jag talade om profeten Noohs seerah. Då berättade jag om hur hans folk föll i shirk, hur Nooh kallade dem till tawheed i 950 år, hur de flesta motsatte sig hans kall och vad Allaah straffade folket av shirk. För några veckor sedan berättade jag för dem att det fanns en stor stor shaykh en gång i tiden som studerade tawheed väldigt mycket med hans elever. Sen så ville de börja studera något annat ämne, för att de påstod att de hade förstått tawheed. Då sa shaykhen att han skulle tänka på saken.

Efter några dagar kom shaykhen till dem med ett bestört ansikte så hans studenter frågade honom vad som hade hänt. Då berättade den stora shaykhen att han sett något som gjorde honom arg, då berättade han att han hört att några människor slaktat ett djur till någon annan än Allaah. Sen fick han reda på att de inte hade slaktat till någon annan än Allaah, med det var någon som hade gjort zinaa med sin mor. Då reagerade studenterna väldigt starkt och blev otroligt upprörda subhaanallaah, han hade ju gjort zinaa med sin mamma!!

Sen frågade jag mina flickor, vad är värst? Att slakta en liten kyckling till någon annan än Allaah eller att göra zinaa (!!) med sin egen mamma?? Då åkte flera händer upp i luften för att dem alla ville svara på frågan, man såg ivern i deras ansikten, de hade det rätta svaret, de var bombsäkra på att de visste vad det rätta svaret var!

Så fick en av flickorna svara och då sa hon bestämt, "att slakta till andra än Allaah!" Då sa jag "men subhaanallaah, den andra gjorde ju zinaa med sin egen mamma, va äckligt!" Men då svarade de att den som gör shirk kommer komma till jahannam och aldrig komma ut, han är ju kaafir, shirk liksom. Ordet shirk var så uppenbart för dem, "de gjorde ju shirk." För att en person gör zinaa med sin mamma betyder inte det att den kommer vara i helvetet, shirk gör det.

Subhanallaah systrar, titta vilken ren fitrah dessa barn har, de är i åldern 8-12 år gamla. En sådan stor del vår ummah av tawheed har fallit i den största synden någonsin, ash shirku billaah, att sätta upp partners vid sidan av Allaah, utan att veta det, wallaahul Musta'aan. Folk svär vid andra än Allaah, kallar på andra än Allaah, slaktar till andra än Allaah, tror att andra kan skada eller gagna än Allaah och mycket mycket mer. Det var solklart för dem, att slakta är 'ibaadah, dyrkan, och den som riktar dyrkan till andra än Allaah är en mushrik, avgudadyrkare, och de kommer brinna i helvetet för evigt. Den som gör stora synder, även om det är zinaa med ens förälder, är ingenting jämfört med att göra shirk med Skaparen av himlarna och jorden.

Allaahu akbar! Må Allaah bevara dessa underbara, söta, älskvärda små flickor på sanningen och låta det uppstå flera av dem i denna ummah och göra dem vägledda och sådana som vägleder andra och lyfta ignoransen som fallit över denna ummah via dem och dess likar, aameen yaa Rabbal 'aalameen, aameen.

وَمَا يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُمْ بِاللّهِ إِلاَّ وَهُم مُّشْرِكُونَ

And most of them believe not in Allaah except that they attribute partners unto Him [i.e. they are Mushrikun -polytheists - see Verse 6: 121].
(12:106)

Wa sallallaahu 'alaa nabiyyinaa Muhammad.
Wassalaam

Umm Daawood Nadiyah al-Jebertiyyah
Till överst på sidan Gå ner
 
We Understand Tawheed! - words of great depth
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Words of Wisdom from the Salaf
» Great women
» About Tawheed
» What is Tawheed?
» Tawheed - The Oneness of God

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: 'Aqîdah :: Tawhîd-
Hoppa till: