Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  Islam på svenska:  www.fatwa.se  www.islamforbarn.se  www.salafi.se  www.muslimah.se  www.darulhadith.com  

 

 Hustru vill göra plastikoperation

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Umm Firdaus al-Eritreyaah

Umm Firdaus al-Eritreyaah


Antal inlägg : 610
Registration date : 08-11-22

Hustru vill göra plastikoperation Empty
InläggRubrik: Hustru vill göra plastikoperation   Hustru vill göra plastikoperation Emptyfre nov 28, 2008 6:47 am

Från: Salafisystrar_08 (Ursprungligt meddelande) Skickat: 2008-01-14 13:27
بسم الله الرحمن الرحيم

Hustru vill göra plastikoperation


Författare: al-Ladjnah ad-Dâ’imah

Källa: Fatwâ nr. 9204




Fråga: En av mina vänner gifte sig och lov och pris tillkommer Allâh. Han har berättat för mig att hans hustru vill göra en plastikoperation i ansiktet och brösten. Hon anser att hennes näsa är för stor och bred och vill nu göra den mindre med den nya läketekniken. Jag sade då till honom att jag tvivlar om det är rätt att utföra sådana plastikoperationer. Därför skickar jag denna fråga:


Är min väns hustrus plastikoperation tvetydig eller syndig med tanke på att den kommer att ändra på Allâhs skapelse? Om hon däremot inte går dessa operationer, kommer hon att känna sig deprimerad på grund av defekten i ansiktet.


Svar: Om det är så som det står i frågan och att man antar att operationen kommer att lyckas och att den inte orsakar större skador, så anses operationen vara tillåten för att ta hänsyn till fördelen i frågan. Förövrigt är det inte tillåtet.


Ordförande: ´Abdul-´Azîz bin ´Abdillâh bin Bâz


Vice ordförande: ´Abdur-Razzâq ´Afîfî


Medlem: ´Abdullâh al-Ghudayyân


Medlem: ´Abdullâh bin Qu´ûd
Till överst på sidan Gå ner
 
Hustru vill göra plastikoperation
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Kvinnan vill göra Hidjrah men hennes familj tillåter inte
» Vad får en man och hans fru göra?
» Dö om du vill
» Gå gift dig med vem du vill
» Vad göra man efter intimt umgänge?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: Kvinnan i Islâm-
Hoppa till: