Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  Islam på svenska:  www.fatwa.se  www.islamforbarn.se  www.salafi.se  www.muslimah.se  www.darulhadith.com  

The Book of Divorce

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Umm Firdaus al-Eritreyaah

Umm Firdaus al-Eritreyaah

Antal inlägg : 610
Registration date : 08-11-22

The Book of Divorce Empty
InläggRubrik: The Book of Divorce   The Book of Divorce Emptyfre nov 28, 2008 6:39 am

Från: Umm-Aicha (Ursprungligt meddelande) Skickat: 2006-07-16 23:30

As salam alaykom wa rahamtuAllahi wa barakato alla systrar

Tack för senast på systerträffen, jag vet att jag var en av dem som hade en man i bilen som väntar. InshaAllah blir jag bättre nästa gång.

Jag läste denna hadith på ett annat systersalalfiforum som jag är med i. Jag undrar om någon kan översätta den engelska texten till mig, är lite ringrostig på engelskan.

‏الطلاق (The Book of Divorce)
--------------------------------------------------------------------------------

No. 3514

This hadeeth comes under the following chapter:
THERE IS NO MAINTENANCE ALLOWANCE FOR ONE WHO HAS BEEN GIVEN IRREVOCABLE DIVORCE

This chapter has 23 hadeeth(s) in total. ...

Fatima bint Qais reported that her husband al-Makhzulmi divorced her and refused to pay her maintenance allowance. So she came to Allaah's Messenger (may peace he upon him) and informed him, whereupon he said: There is no maintenance allowance for you, and you better go to the house of Ibn Umm Maktum and live with him for he is a blind man and you can put off your clothes in his house (i. e. you shall not face much difficulty in observing purdah there).

Sahih Muslim

As salam alaykom wa rahamtuAllahi wa barakato
UmmMohamed
Till överst på sidan Gå ner

The Book of Divorce
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» The book om Eemaan
» The book of business transactions
» Introduction from the Book of Humility