HemHem  GalleriGalleri  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  Islam på svenska:  www.fatwa.se  www.islamforbarn.se  www.salafi.se  www.muslimah.se  www.darulhadith.com  

Dela

Några Hadither om Du’a och Dhikr

Gå ner 
FörfattareMeddelande
UmmDaawood al-Jabartiyyah
Admin
UmmDaawood al-Jabartiyyah

Antal inlägg : 147
Registration date : 08-11-20

Några Hadither om Du’a och Dhikr Empty
InläggRubrik: Några Hadither om Du’a och Dhikr   Några Hadither om Du’a och Dhikr Emptyons nov 26, 2008 11:11 am

Från: Umm_Amiinah (Ursprungligt meddelande) Skickat: 2008-02-08 16:03

HADITH 1:

Abu Hurayrah (radiyAllaahu anhu) berättade att Profeten (salla Allaahu aleyhi wa sallam) sade ( betydelse): ”Det finns inger mer ärofullare hos Allaah än Du’ a”

(at-Tirmidhi, Hasan i Imam al-Albanis (rahimahullah) noteringar på Sunan at-Tirmidhi sid 765)

HADITH 2:

Abu Hurayrah (radiyAllaahu anhu) berättade att Allaahs sändebud (salla Allaahu aleyhi wa sallam) sade (i betydelse): ”Sannerligen, den som ej frågar Allaah, blir Allaah arg på”

(at-Tirmidhi Hasan i Imam al-Albanis (rahimahullah) noteringar på Sunan at-Tirmidhi sid 766)

HADITH 3:

Abdullah bin Busr (radiyAllaahu anhu) berättade att en man sade (i betydelse): ”Å, Allaahs sändebud, Islams föreskrifter har blivit för mycket för mig, så informera mig om vad jag ska hålla fast vid, ”Han sade: ” Låt din tunga fuktas med åminnelse av Allaah.”

(at-Tirmidhi, Sahih i Imam al-Albanis (rahimahullah) noteringar på Sunan at Tirmidhi sid:766)

HADITH 4:

Aishah (RadiyAllaahu anha) berättade att Allaahs sändebud brukade alltid göra dhikr till Allaah”

(at-Tirmidhi, Sahih i Imam al-Albanis (rahimahullah) noteringar på Sunan at Tirmidhi sid:768)

HADITH 5:

Abu Hurayrah (radiyAllaahu anhu) berättade att Allaahs sändebud (salla Allaahu aleyhi wa sallam) sade: ”Den som önskar att Allaahs skall besvara honom under svårigheter, låt honom då göra mycket du’ a under goda tider.”

(at-Tirmidhi, Hasan i Imam al-Albanis (rahimahullah) noteringar på Sunan at Tirmidhi sid:768)

// Umm Yoosuf bint William
Till överst på sidan Gå ner
Användarens profil http://www.salafisystrar.se

Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: Du'â-
Hoppa till: