Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  Islam på svenska:  www.fatwa.se  www.islamforbarn.se  www.salafi.se  www.muslimah.se  www.darulhadith.com  

 

 Seera of prophet Muhammad sallal laho aliuhi wa sallam

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Noor al hoda

Noor al hoda


Antal inlägg : 160
Ort : Skarholmen
Registration date : 08-11-23

Seera of prophet Muhammad sallal laho aliuhi wa sallam Empty
InläggRubrik: Seera of prophet Muhammad sallal laho aliuhi wa sallam   Seera of prophet Muhammad sallal laho aliuhi wa sallam Emptytis dec 02, 2008 6:03 am

Umm_Amatillaah Skickat: 2006-02-16 19:12
Från: <NOBR>K_Nadia</NOBR> (Ursprungligt meddelande)


Asalaamo alaikum wa rahma tullahi wa barakatuh,

Systrar vi, min man och jag, blev shockade när vi försökte hitta seera om våran älskade profet Muhammmad sallal laho alaihi wa sallam på våran salafi hemsidor. Vi hittade varken på svenska eller på engelska subhanAllah. Det finns många seeror av lärda sheyokh Rahim Allah men inte på vår älskade profet Muhammmad sallal laho alaihi wa sallam. Vi behövde seeran på profeten Muhammad sallal laho alahi wa sallam för att skicka till några icke muslimer i Sverige som har skrivit dåligt om honom sallal laho alaihi wa sallam i en bok som redan är publicerad.

Här finns en mycket bra bok som fick första priset av Saudi Arabien, det var mer än 150 tävlande som skrev bok om profet Muhammmad sallal laho alaihi wa sallams seera. Boken heter AR-RaheeQ Al-Makhtum (THE SEALED NECTAR)- Memoirs of the Noble Prophet, by Saifur Rahman al-Mubarakpuri, life details about Prophet Muhammad (PBUH).
Läs den, många lärda har rekomenderat den här boken. Gå in på nedstående hemsida och läs boken.

******** eller, http://comp.uark.edu/~muslim/publications/Ar-Raheeq%20Al-Makhtum.pdf

Må Allah subhanu wataála vägleda oss alla, ameen ya Rabull álamin.

Wasalaamo alaikum


umm Yamaan
Till överst på sidan Gå ner
Noor al hoda

Noor al hoda


Antal inlägg : 160
Ort : Skarholmen
Registration date : 08-11-23

Seera of prophet Muhammad sallal laho aliuhi wa sallam Empty
InläggRubrik: Sv: Seera of prophet Muhammad sallal laho aliuhi wa sallam   Seera of prophet Muhammad sallal laho aliuhi wa sallam Emptytis dec 02, 2008 6:04 am

Umm_Amatillaah Skickat: 2006-02-20 23:51
Salaamun 'alaykunna!

I följande länk står det lite om vår käre Profets seerah i diktformat. Det var en syster, baarak Allaahu feeha, som skrev den maa shaa Allaah.

http://www.understand-islam.net/Books/The%20Life%20of%20the%20Prophet%20in%20a%20Poem..pdf

Jättefin...

Was salaam
Umm Amatillaah
Till överst på sidan Gå ner
Noor al hoda

Noor al hoda


Antal inlägg : 160
Ort : Skarholmen
Registration date : 08-11-23

Seera of prophet Muhammad sallal laho aliuhi wa sallam Empty
InläggRubrik: Sv: Seera of prophet Muhammad sallal laho aliuhi wa sallam   Seera of prophet Muhammad sallal laho aliuhi wa sallam Emptytis dec 02, 2008 6:05 am

K_Nadia Skickat: 2006-02-27 16:05


Asalaamo alaikum wa rahma tullahi wa barakatuh

Systrar jag ville be om ursäkt för det jag skrev i förra medelande att några icke muslimer som hade skrivit fel om våran profet Muhammad sallal laho alaihi wa sallam i en bok. Det var inte i en bok de skrev utan på en hemsida . Jag missförståd det.

Några kanske missförstod om det jag skrev i mitt förra medelande om att det inte fanns någon seera om våran profet Muhammad sallal laho alaihi wa sallam på någon av våran salafi hemsidor. Det jag menade var att vi har så många salafi hemsidor men ingen av de hade någon seera på våran profet Muhammad sallal laho alaihi wa sallam. De andra muslimska hemsidor har sahih seera om honom sallal laho alaihi wa sallam. Så det jag ville förklara var att våran grund är baserad på Quran och hans sallal laho alaihi wa sallams sunnah därför borde det finnas en hemsida om våran profet Muhammad sallal laho alaihi wa sallam , hans liv, hans karaktär och svar på missförstånd om honom sallal laho alaihi wa sallam av både icke muslimer och muslimer. Det borde vara en salaf hemsida sida så att vi är säkra att allt är autentisk och så att vi kan hänvisa de andra till denna hemsidan.

Det finns hemsidor om profet Muhammad sallal laho alaihi wa sallam men de är inte salafiyon. Min man ska snart kontakta inshaAllah några bröder i Birmingham och prata angående detta.

Skriv gärna om ni har några råd angående detta.

Wasalaamo alaikum
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Seera of prophet Muhammad sallal laho aliuhi wa sallam Empty
InläggRubrik: Sv: Seera of prophet Muhammad sallal laho aliuhi wa sallam   Seera of prophet Muhammad sallal laho aliuhi wa sallam Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Seera of prophet Muhammad sallal laho aliuhi wa sallam
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Knowing Prophet Muhammad
» READ! Prophet Muhammad - Knowing The "Mercy to Mankind"
» Profeten (sallâ Allâhu ´alayhi wa sallam) och Negus
» Biography of the Prophet
» What has come regarding the character of the Prophet

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: Sîrah-
Hoppa till: