Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemHem  GalleriGalleri  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  Islam på svenska:  www.fatwa.se  www.islamforbarn.se  www.salafi.se  www.muslimah.se  www.darulhadith.com  

 

 And proclaim the Grace of your Lord.

Gå ner 
FörfattareMeddelande
ummUthaymeen As-Somaliyah




Antal inlägg : 570
Ort : denmark
Registration date : 08-11-24

And proclaim the Grace of your Lord. Empty
InläggRubrik: And proclaim the Grace of your Lord.   And proclaim the Grace of your Lord. Emptylör nov 29, 2008 4:04 pm

Från: Umm_Amatillaah (Ursprungligt meddelande) Skickat: 2006-12-23 09:44
وأما بنعمة ربك فحدث
And proclaim the Grace of your Lord.
(Adh-Dhuha 93:11)

Bismillaahi walhamdulillaahi was salaatu was salaamu 'alaa man laa nabiyya ba'dah!
As salaamu 'alaykunna wa rahmatullaahi wa barakaatuhu yaa akhawaati fillaah

Jag vill endast berätta lite kort om hur underbara systrar jag har i denna deen av ar Rahmaan. Igår hade en del systrar anordnat en överrasknings fest åt mig. Så subhaanallaah, när jag kom hem så fann jag cirka 30 systrar vid dörren som skrek MUBROOK så fort dörren öppnades, lol. Alla systrar var jättevackra maa shaa Allaah och det var så fint att se systrarna samlas för ett sådant fint tillfälle. Alla hade hjälpts åt med att ta med sig mat, fika och gåvor, det värmde så oerhört mycket subhaanallaah, jag finner inte ord för att beskriva hur rörd jag blev.

Men kvällens höjdpunkt, den finaste gåvan jag fått av systrarna, var nasaa'ih, råd, ifrån ahlul 'ilm. Samarbetet hade sträckt sig till England, Jordanien, Dammaaj och Najd, wa lillaahil hamd. Ett par systrar ringde till shaykhah Ummul Yusr i Jordanien hafedhahallaah och bett henne dela med sig några råd till en syster som precis gift sig. Likaså med shaykhah Umm Salamah hafeedhahallaah och en taalibatul 'ilm som studerat i Dammaaj, kan det bli bättre än så här? Jo, en syster hade till och med fixat naseehah ifrån al 'allaamah ash shaykh Ahmad an-Najmee, Najds muftee. Allaahu akbar!

Ni fick mig verkligen att känna mig speciell. Jag kunde inte hejda mig från att fälla tårar när jag fick de fina råden, allting kändes så himla underbart, sagolikt. Ni alla är systrar som jag håller väldigt kärt och jag har aldrig haft ett sådant välsignat sällskap. Vi hade en syster som är mindre praktiserande här och la märke till den uppriktiga kärleken vi hade för varandra, islaams systerskap är något unikt, hon såg till och med det.

إن الذين ءامنوا وعملوا الصلحت سيجعل لهم الرحمن ودا
Verily, those who believe [in the Oneness of Allâh and in His Messenger (Muhammad sallallaahu 'alayhi wa sallam)] and work deeds of righteousness, the Most Beneficent (Allâh) will bestow love for them (in the hearts of the believers).
(Maryam 19:96)

Jag har fått urgulliga sms, meddelanden och samtal ifrån systrar som inte kunde delta, ni är underbara ni med! Min Herre har överröst mig med gåvor och välsignelser som jag inte alls är värd subhaanallaah, alhamdulillaah för en sådan Nådig, Barmhärtig och Generös. Allt gott kommer ifrån Honom Subhaanah och tacksamhet leder till ökad välsignelse.

وإذ تأذن ربكم لئن شكرتم لأزيدنكم
And (remember) when your Lord proclaimed: "If you give thanks, I will give you more (of My Blessings)
(Ibraaheem 14:7)

Jag vill tacka er, för att den som inte tackar människorna har inte tackat Allaah. Så barakallaahu feekunna wa jazaakunnallaahu khayral jazaa', jag kommer aldrig att glömma denna dag inshaa Allaah. Jag älskar er uppriktigt för Allaahs skull och jag ber Honom ta'aalaa samla oss under Hans skugga den dagen då det inte kommer att finnas någon skugga förutom Hans. Och att Han låter oss träda in i Hans Jannah hand i hand med våra familjer, vänner, nära och kära, sannerligen besvarar Han de troende tjänarnas du'aa, och Han är Den Nådige, Den Barmhärtige vars barmhärtig omsluter hela skapelsen, lahul hamdu wa lahush shukr.

al-Faaqirah ilallaah,
Umm Amatillaah Nadiyah al-Jebertiyyah
Till överst på sidan Gå ner
 
And proclaim the Grace of your Lord.
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Seeking Refuge from withdrawal of Allah's Grace
» kushoo' and beautifucation of the prayer
» The Benefit of the Worshipper Standing Before his Lord

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
 :: Tazkiyah-
Hoppa till: